16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. szeptember 2., szerda

Butított pöri avagy Temesvári hús

Hozzávalók:
*disznóhús
*1 nagy fej hagyma
*füstült szalonna
*paradicsom
*fehérpaprika
*só, bors, pirospaprika
*ízlés szerint zöldbab
*kevés tejföl
A hagymát és a szalonnát feldarabolom és egyszerre jól megpirítom, majd a kockára vágott husit is hozzáteszem. Fedő alatt fehéredésig párolom. Felengedem egy kis vízzel és sózom, borsozom, pirospaprikázom, kicsit így is párolom fedő alatt. A paradicsomot meghámozom és felkockázom, fehérpaprika csíkokkal együtt beleteszem, ízlés szerint zöldbabot is adok hozzá. Készre főzöm, majd tejfölt teszek bele(1-2 kanál).

Azért butított pörinek hívjuk, mert van benne szalonna, tejföl:D zöldbab:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése