16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 29., szombat

Sajtos golyók

Hozzávalók :
*2 db nagy
*főtt
*áttört burgonya
*5 dkg liszt
*4 dkg vaj vagy margarin
*7 dkg reszelt sajt
*1 tojás
*1 gerezd fokhagyma
*őrölt bors, só , zsemlemorzsa
Elkészítése: A megpuhított vajat összegyúrom a liszttel, az áttört, főtt burgonyával, a felvert tojással, a szétzúzott fokhagymával, a reszelt sajttal és a fűszerekkel. A masszából vizes kézzel kis diónyi golyókat gyúrok, majd zsemlemorzsában megforgatva, bő, forró olajban kisütöm.
Majdnem egy éve csináltam ilyet! A 2 éves évfordulónkon...sikert aratott, de azóta nem csináltam nem tudommiért, pedig kellene! Isteni! Barackos csirkemell mellé csináltam köretnek, de vendégváró falatka is lehet, ha koktailpálcákra szúrjuk!
Júj...sorry a képért, sötétbe lett csinálva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése