16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 10., hétfő

Torta piskóta

Hozzávalók:
*6 tojás
*30 dkg cukor
*6 kanál tej
*20 dkg liszt
*1 csomag sütőpor
Elkészítés: A 6 tojásfehérjét kemény habbá verjük. 30 dkg cukrot 6 kanál tejben sziruppá főzzük (vagyis a cukrot teljesen felolvasztjuk a tejben), és forrón a habra öntjük, tovább verjük, majd beletesszük a 6 tojássárgáját és a sütőporral elkevert lisztet. Közepesen meleg - 180 fokos - sütőben tűpróbáig sütjük. Ha kakaósat szeretnék, akkor a liszt mennyiségét a kívánt kakaó mennyiségével csökkentjük.Egy 26 cm átmérőjű tortaformában nagyon szép, kellően magas tortalap lesz belőle! - mint pl. a BMW-hez kell.
Tortakrém:Csokipudingot főzök:P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése