16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 10., hétfő

Kuglóf

Hozzávalók:
*4 tojás
*8 evőkanál cukor
*9 evőkanál liszt
*1 citrom reszelt héja és leve
*bő fél dl étolaj
*3/4 csomag sütőpor
*1 csomag mazsola
*1 evőkanál kakaó
Elkészítés: A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. A sárgáját citrommal, olajjal elkeverjük. A két masszát összedolgozzuk, belekeverjük a sütőporos lisztet. A massza felébe belekeverjük a kakaót. Kivajazott formába öntjük a sárga massza felét, ráöntjük a barna masszát, megszórjuk mazsolával, majd a maradék masszát ráöntjük. Kb. 40 percig sütjük kis lángon. Nagyon finom, és hamar a család kendvence lesz.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése