16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 10., hétfő

Mézeskalács Házikó

Keverjünk össze 80 dkg lisztet, 30 dkg porcukrot, 1-1 ek. fahéjat, szegfűszeget és szódabikarbónát egy nagy tálban. Morzsoljunk bele 5 dkg margarint. Ezután következzen 4 tojás és 4 ek. folyékony méz. Alaposan gyúrjuk össze a hozzávalókat, pihentessük fél órát, majd nyújtsuk 3-4 mm vastagságúra. Szaggassuk (vagy vágjuk) ki a különböző formákat, előmelegített sütőben, 180 fokon süssük 5-8 percig, amíg arany barnára sül.



Itt a sablon az elkészítéshez:
http://www.desszert.eu/files/mezeshaz.pdf
Máz
:
1 tojásfehérjét félig felverünk, pici sóval, majd átszitált porcukrot teszünk bele 3 részben(15 dkg). Majd felverjük, úgy hogy ha a tálat megfordítom fejjel lefele, ne essen ki a hab:D
Díszítőbe, vagy nejlonzacskóba teszem, aminek kivágom az egyik sarkát egy picit:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése