16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 10., hétfő

Gyros, ahogy én készítem!

Továbbfejlesztettem a gyros husimat, szóval itt a végeredmény...)
Hozzávalók a husihoz:

* 1 csirkemell
* gyros fűszerkeverék
Hozzávalók a sós palacsintához:
* 2 tojás
* 2 dl tej
* 2 dl szóda
* 20 dkg liszt
* 1 ek. olaj
Hozzávalók a szószhoz:
* 1 doboz tejföl
* 1 ek. majonéz
* kevés mustár
* só, bors, cukor
Elkészítés: A husit sütés előtt pár órával jól beszórom a fűszerkeverékkel, lefedem és hűtőben állni hagyom. Majd hírtelen kisütöm, félreteszem.A palacsintához a tojást és a tejet összekeverem habverővel, szórok hozzá egy csipetnyi sót. Apránként beleszórogatom a lisztet, állandóan keverve. Majd bele a szóda is. Az állaga massza, tejszínsűrűségű legyen. A kész tésztát fél órára pihentetem,beleteszem az olajat, majd kisütöm.A szószhoz valókat összekeverem, hűtőben érleltetem...





Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése