16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 10., hétfő

Fűszeres pulykamell tejben pácolva(karácsonyra)

Hozzávalók:
*1 kg pulykamell
*kb. 10 gerezd fokhagyma
*kevés szalonna
*pulyka fűszerkeverék
*1 nagy fej vöröshagyma
*kb. 1,5 liter tej
Elkészítés: Sütés előtt 2 nappal a húst megmosom, a hozzávalókat megpucolom. A húst bevagdosom, fokhagymát és szalonnadarabokat nyomkodok bele. Figyeljünk oda, hogy egyenletesen elosztva legyen. Jól bekenem pulyka fűszerkeverékkel (1 kg-hoz kb. fél csomag), majd egy nagy tálba helyezem a húst, és felöntöm tejjel, hogy ellepje, végül vöröshagymaszeleteket rakok mellé. Jól lefedem, és hagyom állni hűtőben 2 napig. Sütés előtt leöntöm a tejet, és egy kiolajozott tepsibe rakom a húst, lefedem alufóliával, és forró sütőben 1 órán át az alufólia alatt puhítom, majd leveszem, és készre pirítom.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése