16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2012. január 22., vasárnap

Citromos-csokoládés keksz


A narancsos csokis keksz újra álmodott változata...Isteni így is, sőt valaki azt mondta még finomabb is.
Íme az elkészítési mód:
Hozzávalók:
* 200g liszt
* 60g étkezési keményítő
* 1 csapott tk. sütőpor
*100g cukor
*1 vaníliás cuki
*3 nagy citrom reszelt héja
*1 tojás
*100g csoki
*125g puha margarin
Elkészítés: Az összes hozzávalót jól összegyúrom, majd 3-4 rudat készítek 3cm vastag. Alufóliába tekerem és hűtőbe teszem legalább egy éjszakára! (le is lehet fagyasztani, majd elővenni ha jönnek a vendégek)
Másnap kiveszem, 1cm széles szeleteket vágok és sütőpapíros tepsiben, 175-200 fokon előmelegített sütőbe 5-8percig sütöm!
Kész is!:)

Én imádom olyan gyors süti, igaz előtte nap rá kell készülni, de hamar össze lehet gyúrni, majd hamar megsütni. Kismamáknak való gyors süti.
És persze mindenki kedvence lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése