16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. december 19., vasárnap

Jó kislány voltam....

Már rég ezer éve írom a Zsuzskának, hogy szeretnék egy tálas mixert. Eddig a nagyitól 2 éve elcsórt habverővel "dolgozok" mely utóbbi időben néha füstöl, vagy a "turbó" fokozaton úgy dönt feladja a harcot. Jah arról nem beszélve, nincs dagasztólapátja....
Na hát idén meghallgatta mit is szeretnék és meglepett egyel. Annak idején 1 hónapja kinéztem egy márkás Philips darabot, de a Jézuska későn futott és már nem kapott!
Elszomorodtam és ma lázas keresgetésbe kezdtünk...
Egy igen neves műszaki boltba betérve, gyér választék fogadott. Tálak nem voltak nagyok és a legolcsóbbak oly gagyik voltak...meg hát persze a fordulatszám is oly kicsi, lehet a kimúló mama őskövülete is jobban vert volna...Amennyit szánt rá Jézuska értékbe 1db volt. Stahl Judka ajánlásával, de piros volt, meg kicsinek is tűnt...Nem nyerte tetszésem...Volt egy csodaszép mely már a számunkra most méreg drága kategóriába tartozott, de gyönyörű volt, igaz többihez képest kis tállal bírt...megcsodáltam, majd mondtam menjünk tovább....
Mentünk is az egyik hipermarketbe és hát igen mindenhol akkora tömeg, hogy néha néha azt hittem összeesem(imádom a nagy tömeget amúgy, de ez most nem megy...)
Pár ajándék után is futkorásztunk közbe és a végén már ott tartottam mindegy Zsuzska csak menjünk haza....
Különváltak útjaink...és külön külön de ugyan azt leltük meg Zsuzskával. Mikor összefutottunk el is meséltük egymásnak mit láttunk, majd fogd és vidd technikát alkalmaztuk....
Megtetszett ez a nevesincs első látásra. Viszonylag nagy tál, 400w-os, 5 sebességi fokozat, turbó...nah ez nem lehet rossz....
Zelmer nevezetű gépezet, sohasem hallottam róla...
Itthon lázasan vettem elő, gyors kipróbáljuk, ha rossz hozunk másikat:D....
A dobozba szembesültem azzal, hogy színekbe is kapható. Lehet lett volna ilyen zöld is??? Jaj nem láttam:( Felső 2 kibontottam mind szürke volt...
Igaz a zöld menne a konyhámhoz, de ha esetleg egyszer nem lesz zöld akkor a szürke mindenhez megy:D
Nah de nem a szín a fontos, hanem az hogy tyű egyes fokozatba repeszt...Talán jobban mint a nagyitól kapott őskövület legnagyobb fokozatban.
5. fokozatról nem is beszélve, és a turbó...azt hittem felszállunk:D
És igen! Van neki dagasztó lapátja, nem kell többet dagasztanom órákat:D
És amit még eddig nem értettem, minek a forgó tál, most már tudom:D És az van neki! Nem hittem volna, hogy jelentősége van hogy egy helyben veri, vagy forog, mozog közben.
Felső képpel ellentétben nekem nincs benne mérleg:( Igaz az van...Már már túl profi lenne:D
De így is, hogy a Jézuska magával vitt ajándékot választani...Ért meglepetés!
Végre van ilyenem(L)

Jah igen...azért az igazi álom a Kitchen aid...szép álmok....

Remélem mindenki megkapja a Zsuzskától-Jézuska azt amire idén vágyott!!!
Én már sokszorosan!!!!

A legszebb napok óta velem van....

5 megjegyzés:

  1. Örülök,hogy így egymásra találtatok ezzel a szuper masinával!:)
    Használd sokat, nehogy megsértődjön,hogy hanyagolod!:P :)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon komolyan néz ki! Gratulálok! Nekem tchibo van, nem tálas, de botmixer is. Két éve kaptam karácsonyra. Szintén nagyon erős.:) A tál nagyon jól jöhet, mert nekem sokszor fröcsköl. Idén én most egy digi mérleget néztem ki.:) Jó készülődést!

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Jó kis ajándékot hozott a Jézuska. Nekem is egy Kitchen Aid a vágyam, de majd egyszer.

    VálaszTörlés
  4. Szia Vali!Köszi!!!
    Hát ma Nigellát néztem, jaj de irigy vagyok a gépezetére....:D De ahogy az árakat elnéztem:(....

    VálaszTörlés