16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. november 30., kedd

"Az anyu főztje"

Kezdem azzal, hogy már sütési elvonási tüneteim vannak.
Ma ha törik ha szakad, anyukám segítségével sütök egy tepsi narancsos kekszet...lassan jönnek a vendégek karácsonyozni és nincs mivel kínáljam őket.
A konyhámat birtokba vette a család. Anyum és húgom süt főz benne és élvezik, hogy van egy konyhájuk...én meg azt hogy ágyba kapom az ebédet, vagy elém teszik. Ilyen nem volt lassan 3 éve.
Imádom anyum főztjét, de szerintem mindenki így van vele, az anyu főztje az igazi!
És olyan jó megint házi kosztot enni, úgy érzem, hogy így gyorsabban is "gyógyulok".
Azért az elmúlt években is 1-2x hozott ételhordóba a kedvencemből, pl. Füles leves, vagy tökfőzelék... de ez most más...Újra tinédzsernek érzem magam, mint annó...ülök a konyhába beszélgetünk ő meg sürüg forog.:D

Íme két kép attól a hölgytől, anyától akitől megtanultam a főzés alapjait...

1.tegnapi menü...sajttal és sonkával töltött sertés
gomba mártás
sütőbe sült krumpli

2. És mivel beszereztem rengeteg tojást a karácsonyi készülődéshez, de nem bírtam felhasználni, így sütött nekem egy piskótatekercset

Legédesebb anyuka a világon!!! Köszönöm!!!!

Én meg bízom benne, hogy minél hamarabb elvehetem tőlük a drága, szeretett konyhámat:D

ui. jó lett a konyhám, mert egy igazi háziasszony, kérések nélkül eligazodik benne, párommal ellentétbe aki lassan 5 hónapja "használja" de a legalapvetőbb dolgot rajtam kereste hol van:D
Szóval sikerűt úgy bepakolnom, megtervezzem, hogy minden szuperül kézre essen:D

1 megjegyzés: