16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. május 23., vasárnap

Rögtönzött Eperhab féleség

Tegnap délután kimentünk nagymamához aki egy nagy doboz eperrel várt. Szegénykém kétségbeesetten mondta, hogy a nagy esőzések miatt az eper nagyon hamar romlik. Nem csak a tőn, de ha leszedi (és persze csupa sár) és megmossa órák alatt megromlik. A sok eső:S
Így hazahoztam egy nagy dobozzal és leturmixoltam. Felét feldolgoztam, felét lefagyasztottam.
Elkezdtem csinálni egy édességet. Mascarpone helyett tejszínt tettem bele, de nem lett jó. Így tovább ízesítettem és lett ez a lágy hab, melybe kekszet, epret mártogatni szuper!!!
Ami maradt azt beküldtem a fagyasztóba és megfagyva kanalazható, mint a fagylalt.
És még lesz sok epres recept....


Hozzávalók:
*2dl tejszín
*2-3dl eperturmix
*3 evőkanál porcukor
*kis reszelt citromhéj(nagyon kevés)
Elkészítés: Habosra verem a tejszínt, beleforgatom a többi hozzávalót és lehet falni, vagy fagyasztóba tenni.

ui: a fényképezőgép aksija megadta magát. Normális elemmel nem működik. Így ezek a képek telefonnal készültek(páromé), enyémmel szerkesztettem. Mennyi ideig el lehet szórakozni a képekkel:D

1 megjegyzés: