16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. május 5., szerda

Milánói húsgombóc

Megunt milánói új köntösbe:D Nálunk ez unásig van, párom kedvence! Anyósom hetente legalább egyszer készíti, de annak idején volt, hogy többször. Félelmetes:D
Hozzávalók:
*fél kg darálthús
*kisebb fej vöröshagyma
*3-4 gerezd fokhagyma
*só, bors, oregano
*2,5dkg sajt
*1 milánó por
*25dkg gomba
*paradicsom szósz
Elkészítés: A hóst sózom, borsozom, belenyomom a fokhagymát, teszek bele oreganot(nem tettem bele paradicsomlevet, de hiányoltam, legközelebb fogok). Lereszelem a sajtot és beleforgatom azt is. Golyókat gyúrok belőle és fél órára hűtőbe teszem. Majd forró olajba elősütöm a golyókat.
Közben a hagymát kevés olajon üvegesre párolom, rádobom a felaprított gombát és amíg el nem fő a leve párolom. Ha kész a port megcsinálom 3dl vízből és 1dl paradicsomléből. Ráöntöm a gombára és főzöm, közbe beledobálom a gombócokat.
Hagyom kicsit főni fedő alatt és megvárom, amíg besűrűsödik a szósz.
Tésztával tálalom és persze reszeltsajttal.

Kiadós adag, 2 embernek 2 napi ebéd!!!!

Jó étvágyat!

1 megjegyzés: