16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. április 10., szombat

Toroskáposzta

Nálunk ez az étel a Toroskáposzta, de hallottam már úgy is, hogy Káposztás hús, vagy Székelykáposzta is.
Minden disznótorosnál elkészítjük, igaz ott zsírosabb húsból.
Ezer és egy éve kívánom, talán azóta mióta decemberbe elmúlt a disznótoros időszak. Így erőt vettem magamon és kicsit megkésve, de ma délelőtt elkészítettem.

Hozzávalók:
*fél kg serétshús
*ízlés szerint savanyúkáposzta(találomra tettem)
*1 fej vöröshagyma
*zsiradék
*só, bors
Elkészítés: A hóst megmosom, kockára vágom és forró zsírban(disznózsírral készítettem, úgy az igazi) az apróra vágott hagymát üvegesre párolom. Majd lehúzom a tűzről és pirospaprikázom. Rádobálom a husikat és fehéredésig pirítom. Majd felengedem kis vízzel, sózom, borsozom és megpárolom a husit, hogy jó puha legyen. (végülis egy pörköltalapot készítek)
Ha kész a hús, megmosom nagyjából a savanyúkáposztát, én nem akartam hogy nagyon savanyú legyen azért, kinyomkodom a levét és beleforgatom a húsba, és összerottyantom.

Jó étvágyat!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése