16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2014. február 12., szerda

Citromos muffin

Nagylányomat úgy tudtuk lefektetni, hogy mondtam ha reggel felkel sütünk valami finomat.
"Jó anya! Muffint?"
Mivel kakaóporom elfogyott(ilyen sosem szokott lenni!!!!!!!) kénytelen voltam új receptet keresni. Stahl Judit muffinos receptes könyvébe leltem ezt a nápolyi muffint. Mely sima vanília muffin és a végén citromos lével kell lecsorgatni, megáztatni. Én ezt kihagytam és a citrom reszelt héjat a tésztába raktam.
Valami isteni!
Végén étcsokit olvasztottam egy minimális vajjal és felöntöttem pici tejjel, hogy kellően híg legyen. Azzal csorgattam meg!

Hozzávalók:
10dkg vaj/margarin
2 tojás
10dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
10dkg finomliszt
1 kávéskanál sütőpor
csipet só
fél citrom reszelt héja
Elkészítés:
A vajat felolvasztom folyósra, hagyom kihűlni, majd beleteszem a cukrokat, tojást és habosra verem olyan 4-5 percig, végül belereszelem a citrom héját.
A lisztet,sót és a sütőport is össze keverem, majd kanalanként a folyós masszához adom.
Miután jól elkevertem 10 percre a hűtőbe teszem pihenni. Ezután 1 púpos evőkanálnyi masszát teszek a muffin papírokba és 175 fokon (én légkeveréssel sütöttem, eredeti recept nem azzal írja) 10-15 (nekem ez is több idő volt) megsütöm. Tulajdon képen egyszerűbb, ha azt írom, amíg szép aranyszínű lesz és a tűre nem ragad.
És hagy dicsekedjek még. Én mosogattam a nagylányom(2,5) kavarta össze a lisztet a folyóssal és annyira ügyesen egyneművé keverte. Jövő cukrásza :)

1 megjegyzés: